Bloc

Castell de Sant Iscle a Vidreres

Avui us volem mostrar un lloc on podeu anar a fer una caminadeta.

És una ruta molt curta i fàcil de fer i apta per tothom.

Es tracta d’anar al Castell de Sant Iscle a Vidreres.

El castell de Sant Iscle: una història de reformes, guerres i abandonament

Al segle XII, s’alçava el castell de Sant Iscle, una fortalesa termenada que formava part del vescomtat de Cabrera.

Durant el segle XIII, el castell va experimentar una important reforma: la torre mestra va ser enderrocada per donar pas a un recinte rectangular amb torres als quatre angles.

A principis del segle XIV, la figura d’Elionor d’Aguilar, mare del vescomte Bernat II de Cabrera, va il·luminar les seves estances.

Al segle XV, el castell va ser objecte de noves reformes.

No obstant això, els terratrèmols i la Guerra dels Remences van deixar la seva empremta negativa, debilitant la seva estructura.

Finalment, al voltant de l’any 1500, el castell va ser abandonat de manera sobtada.

La capella de Sant Iscle, però, va ser l’excepció a la decadència general. Va continuar en funcionament, celebrant processons fins a mitjan segle XIX.

En aquesta capella es van custodiar les relíquies de sant Iscle, que van ser parcialment traslladades al monestir de Breda l’any 1263.

Avui dia, el castell de Sant Iscle es troba en un estat ruïnós, però la seva història ressonant i la seva imponent figura continuen captivant els visitants que s’acosten a aquest indret ple de secrets i llegendes.

Teniu més informació sobre el vescomtat de Cabrera a la seva web: La Ruta dels Cabrera

Com arribar al Castell de Sant Iscle?

Per arribar al Castell de Sant Iscle haurem d’anar en direcció a la hipica de Vidreres i tot just a la porta seguir pel cami que hi ha a la dreta.

Una mica més endavant passarem per un barri, el de Can Gener i a 50 metres hi ha una zona on poder deixar el cotxe sense que molestem el pas.

Des d’allà tindrem una passejada de 20-30 minuts fins el castell.

Tot i que el camí es molt intuitiu, perquè des d’on deixarem el cotxe el castell ja es veu, hi ha un punt on ens podem despistar.

Un cop sortiu del camp de cultiu i ens endinsem al bosc, veureu un sender que s’enfila amunt o una pisa ampla. Si aneu per la pista ampla i arribareu, però val molt més la pena pujar pel sender.

Quan comenceu a pujar hi haurà un punt que veureu un trencall a mà dreta, és un senderet que s’enfila amunt. És per aqui per on heu de pujar.

Tan sols es una pujadeta de 5 minuts i ja sereu al Castell.

Des d’allà podreu continuar fins als Pantans den Llobet.

Nosaltres voliem fer la ruta sencera però s’han sentit trets i la Tokio ha volgut girar cua, cames ajudeu-me….

Us deixem la ruta de Wikiloc d’Imperdibles que voliem seguir.

Powered by Wikiloc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *