Bloc

Salt d’aigua de Pineda

El salt de Pineda

El Salt d’aigua de Pineda o Salt de Pineda es troba dins l’entorn natural del Parc del Montnegre i el Corredor.

Pertany al terme municipal de Tordera però com que s’hi accedeix desde Pineda de mar i es des d’on està més a prop, tothom el coneix com el Salt de Pineda o el Salt d’aigua de Pineda de mar.

Et proposo aquesta ruta per a que la puguis fer amb el teu company pelut i que no et deixarà indiferent.

Creu-me que si no hi has estat mai, creuràs que estas en una mena de selva o un entorn molt salvatge.

És un lloc que que de veritat no et deixarà indiferent, sobretot el primer cop que hi vagis.

L’espectacle de colors, sons i sensacions que viuràs son des del meu punt vista increïble o com a mínim així o vaig sentir jo el primer dia que hi vaig anar.

Com arribar al Salt d’aigua de Pineda de mar

Per arribar al Salt d’aigua de Pineda de mar, hauràs de pujar pel passeig d’Hortsavinyà, que l’agafaràs des de la N-II a Pineda de Mar.

El més senzill és seguir les indicacions per arribar a Can Pallofa(és un restaurant que queda molt a prop de on podem deixar el cotxe).

Segueix aquesta carretera, passant per sota de l’autopista fins que et trobaràs amb un encreuament. Tu continua cap a la esquerra.

Una mica més endavant trobaràs un altre encreuament, pràcticament on hi ha Can Pallofa, doncs tu cap a la esquerra.

Hauràs de passar el restaurant i continuar una mica més endavant fins que a mà esquerra veuràs una petita esplanada. Allà podràs deixar-hi el cotxe.

On aparcar per anar al Salt de Pineda

Clica aquí per obrir Google Maps i que t’indiqui com arribar.

També hi pots arribar a peu, deixant el cotxe a Pineda o si vens en tren, però es tot un tram de carretera on hauràs d’anar amb el gos lligat perquè hi passen forces cotxes i fins hi tot camions. A banda que pràcticament no hi ha ombra i no té cap mena d’encant i es una caminata d’uns 2-3 kms que et pots estalviar.

Un cop siguis a la esplanada, ja veuràs que hi ha un camí que es dirigeix cap a unes cases i que va resseguint la riera.

Hauràs d’anar per aquest camí i tot just rodegis les cases que et trobes ja veuràs que tens dues opcions per avançar, o cap a la esquerra travessant la riera o cap a la dreta enfilant-te amunt.

Vagis per on vagis, si vas seguint el curs de la riera aniràs a parar allà mateix.

Si vols pots veure aquest video de sota abans d’anar-hi, per veure les indicacions i què et trobaràs per fer-te una idea, tot i que per moltes imatges i videos que vegis, no es pot comparar a la sensació que tindràs un cop siguis allà envoltat de tota aquella natura.

Quan comencis a seguir la riera pel lateral arribaràs a un punt que sembla que no puguis continuar i just allà veuràs un arbre tombat que t’està indicant cap a on has d’anar.

Si ets valent/a pots provar a passar per sobre l’arbre però vigila de no patinar.

Un cop travessis la riera començaràs a pujar una mica passant per una zona de romegueres. Vigila també on poses els peus perquè hi ha forces pedres sueltes i et pots torçar el peu.

Arribaràs a un punt que et trobaràs en un encreuament, hauràs de continuar recte, seguint la riera.

Continuant pel sender tornaràs a travessar la riera, i just en aquest punt hi ha un antic molí abandonat. El molí de Can Mas.

Seguiràs amunt fins un punt que tindràs un trencall a la teva dreta, hauràs de continuar cap amunt. Ja veuràs en un arbre un cartell que t’ho indica.

Una mica més endavant trobaràs que s’obre el camí i que hi ha com una clariana.

Hauràs de continuar per la dreta.

A la esquerra vas cap a la cova de l’Aram i el Sot de l’Aram.

Vols una guia per arribar al Sot de l’Aram? Deixa-m’ho als comentaris! 😉

Avançaràs una mica i ja veuràs un camí a mà dreta que et posa que es una finca particular, doncs allà hauràs de continuar per un sender que et queda a l’esquerra. Sempre seguint la riera.

Continuaràs i hauràs de tornar a creuar la riera, començant a endinsar-te en la part més salvatge del camí.

Hauràs d’entrar per una mena de cova feta per els esbarzers i continuar el camí amunt i ja no el deixaràs fins arribar al salt.

Aprofita per fixar-te en tot el que t’envolta i fins hi tot si t’hi fixes veuràs com una mena de cova a la banda dreta. Si t’hi atreveixes pots arribar-t’hi, només hauràs de fer una mica el/la “cabra” travessant la riera per arribar-hi.

Si has vist aquesta cova, no trigaràs gens en arribar al salt, una roca força grossa et donarà la benvinguda com si fos la porta d’un castell.

I ja hi hauràs arribat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *